شیرازه

ساخت وبلاگ

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوار خبر داد:

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوار گفت: ان شا الله تصمیم داریم تا در هفته دولت زمین های چمن کوار و اکبرآباد را به بهره برداری برسانیم و تاکنون هم پیشرفت کار خوب بوده است.

به گزارش شیرازه   مدتی بود که سوالاتی در زمینه اداره ورزش و جوانان شهرستان کوار ذهن همگان را به خود مشغول کرده بود به همین دلیل به سراغ روح اله نجمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوار رفتیم تا در مصاحبه ای برخی از این ابهامات برطرف گردد .

لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کرده و عملکرد خود را در این مدت بیان کنید .

روح الله نجمی، 35 ساله، دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، سابقه مدیریت در شهرستان های جهرم، لارستان، پایگاه قهرمانی اداره کل، مدرس فدراسیون ورزشهای همگانی کشور در انجمن آمادگی جسمانی دومیدانی، کار و سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی دومیدانی در قالب تیم منتخب دانشجویان کشور و چندین مدال کشوری در رشته پرش طول.

چرا علیرغم فعال بودن فقط چند هیئت ورزشی، شما همیشه از چندین هیئت نام می برید؟

22 هیئت ورزشی ثبت شده در شهرستان داریم اما قبول داریم که همه آنها بنا به دلایل متعددی از جمله کمبود علاقه، نیروی متخصص، امکانات و فضای مناسب، به یک اندازه فعالیت ندارند .

تعدادی از این هیئت‌ها مثل دومیدانی، سوارکاری، موتور سواری، کونگ فو و ورزشهای باستانی در سه سال گذشته تشکیل شده اند و هنوز کاملا شکل سازماندهی پیدا نکرده اند .

چرا روسای هیئت های غیرفعال را تغییر نمیدهید ؟

دوازده هیئت در سه سال گذشته روسای آنها تغییر پیدا کرده اند .

چرا از باشگاه های تحت پوشش حمایت نمی کنید؟ خیلی از باشگاه هایی که در روستاه ها فعالیت می کنند مجوز ندارند.

در چندماه اخیر اکثر باشگاههای فاقد مجوز اقدام به اخذ پروانه فعالیت کرده اند و یا در حال طی کردن مراحل اداری آن هستند چرا که  پلمپ کردن باشگاه های فاقد مجوز ، راه حل آخر ما  است تا در صورت عدم پیگیری پروانه فعالیت، برای آن اقدام شود.

تمام هدف ما جذب حداکثری مردم به سمت ورزش و فعالیت بدنی است .

 همه نهادها و ارگان ها براحتی کلاس های ورزشی می گذارند بدون هیچ مجوزی ، شما در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اید؟

هریک از نهادهای فرهنگی این اجازه را دارند تا در موضوع اوقات فراغت و نه کلاس های آموزشی تخصصی، برای نونهالان برنامه های فعالیت بدنی داشته باشند، اینکه بچه ها در کلاسهای تخصصی شرکت کنند یا در برنامه های اوقات فراغت، تصمیمی است که باید والدین بگیرند. ضمن اینکه نباید از نقش تبلیغات باشگاههای ورزشی نیز غافل شد .

با توجه به اینکه بنرهای زیادی در سطح شهر زده می شود و اکثراً هم مدعی هستند که ملی پوش شده اند و شما واقفید که اینها بیشتر دروغ و تبلیغ است، چرا جلو آنها را نمیگیرید؟ آیا میدانید مردم از این وضعیت خسته شده اند؟

قدری از این مشکل به ناهماهنگی با روابط عمومی شهرداری مربوط است و بدون اطلاع اداره ورزش و جوانان در سطح شهر نصب می شوند. ضمن اینکه تبلیغ اگر به اندازه و منطقی باشد می تواند سبب ایجاد انگیزه برای سایر مردم که با ورزش ارتباطی ندارند بشود و چه بسا افراد بیشتری را به سمت سالن های ورزشی سوق دهد .

زمین های چمن کوار و اکبرآباد چه زمانی به بهره برداری می رسد؟

ان شا الله تصمیم داریم تا در هفته دولت هر دو زمین را به بهره برداری برسانیم و تاکنون هم پیشرفت کار خوب بوده است.

تنها زمین چمن طبیعی کوار را با وجود اینکه مشکل آب نداشت تخریب کردید، واقعا چرا ؟ یعنی شما قادر نبودید از این چمن محافظت کنید؟

دلیل تخریب زمین این بود که تمایل نداشتیم پروژه چمن مصنوعی کوار که همراه با رختکن و نور و پیست دومیدانی بود از مرکز شهرستان به روستاهای شهرستان منتقل شود و اعتقاد داریم که اگر این امکانات در مرکز شهرستان باشد استفاده حداکثری از آن خواهد شد.

شما اطلاع دارید که هنوز فوتبالیست های کواری طعم تمرین فوتبال زیر نور در شب را نچشیده اند و یا هنوز از پشت دروازه ها به عنوان رختکن استفاده می کردند. خب چون زمین مناسب برای این پروژه نداشتیم به اجبار آن را جایگزین چمن فرسوده طبیعی کردیم ولی می دانیم که چمن طبیعی مرغوب چیز دیگری است .

چرا از جواد صیادی و صادقزاده دو دونده واقعا ملی پوش حمایت نمی کنید ؟

این سوال را از آقای صیادی بپرسید که آیا واقعاً اداره ورزش و جوانان در قبال او دست روی دست گذاشته است یا خیر. اما چیزی که هست این است که شهرستان ظرفیت حمایت از او و امثال او را دارد فقط باید اهمیت مساله برای کلیه مسئولان و مردم روشن شود .

ورزش اول کوار همیشه فوتبال بوده چرا سعی می کنید ورزش های دیگر جایگزین کنید؟ در بین فوتبالیست ها این شایعه پراکنده است که با توجه به کنتاک هایی که برای این ورزش در شهرستان هست شما می خواهید به نوعی از این تنشها دوری کرده و براحتی به وظیفه تان برسید!؟

اگر برای ادعا مصداقی دارید بفرمایید من این موضوع را تکذیب میکنم و بیشترین وقت را برای فوتبال می گذارم اما این موضوع هم باور دارم که بدلیل تبلیغات زیاد فوتبال از طریق رسانه ها در کشور، بسیاری از نوجوانان مستعد در دیگر رشته ها به اشتباه وارد فوتبال می شوند و طبیعتاً به درجه بالایی نمی رسند .

خوابگاه ورزشی یکی از واجبات شهرستان است چه اقدامی در این مورد انجام داده اید؟

با توجه به اینکه چند پروژه نیمه تمام از جمله سالن های اکبرآباد، فرود و دهشیب را داریم ان شا الله پس از به ثمر رساندن آنها، خوابگاه اولین پروژه ای است که در شهرستان احداث می شود قول مساعد مدیرکل ورزش و جوانان و همچنین  نماینده مردم کوار را نیز در این زمینه گرفته ایم.،ضمن اینکه در حال حاضر امکانات پذیرایی از یک تیم مهمان را در مجموعه ورزشی فراهم کرده ایم و مثل سابق در میزبانی مسابقات فوتبال استانی با مشکل مواجه نیستیم.

چرا با توجه به اینکه دو مدرسه فوتبال در کوار بود و خودتان هم می دانید که سودی عایدشان نمی شد، مجوز دیگری نیز صادر کردید؟

متاسفانه آیین نامه ها در خصوص حمایت از باشگاه ها هیچگونه محدودیتی را وضع نکرده اند و در یک شهرستان تا هر اندازه که متقاضی باشد امکان ثبت باشگاه و مدرسه فوتبال وجود دارد، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم مشاوره با افراد متقاضی تاسیس باشگاه یا مدرسه فوتبال و ترغیب آنها به سمت سایر رشته های ورزشی می باشد.

شما در این چند سال فقط چند نفر را همیشه جزو نفرات برتر ورزشکار کوار معرفی کردید در صورتی که جوانانی هستند که هرساله مقام کسب نموده اند.

هر وقت قرار بر تجلیل از ورزشکاران برتر شهرستان بوده عدالت کاملا رعایت شده و همه هیأت ها ورزشکاران برتر خود را معرفی کرده اند .

چرا پیگیر امنیت  ورزشگاه کوار نیستید؟ همیشه عده ای ولگرد آنجا پرسه می زنند.

موضوع نگهبان مجموعه بزودی حل می شود.

حرف آخر.

اولین نکته ای  که موجب پیشرفت در هر موضوعی می شود ؛ برخورداری از نیروی انسانی متخصص در آن است، چیزی که ما در اکثر هیأت های ورزشی شهرستان با آن مواجه هستیم.

متاسفانه علیرغم تلاش زیاد، جوانان شهرستان کمترین تمایل برای شرکت در برنامه های آموزشی از خود نشان داده اند و تا زمانی که شرایط اینگونه باشد ما فاصله زیادی با سایر شهرستان ها در زمینه ورزش خواهیم داشت.

هرچند که این شهرستان سرشار از استعداد های ورزشی است؛ اما متاسفانه تمایل برای شرکت در برنامه های ورزشی کم است به عنوان مثال ما تلاش زیادی در احداث پیست موتور کراس شهرستان کردیم و از علاقه مندی جوانان به این رشته هم کاملا آگاهیم، اما اکنون که هیأت در اولین گام قصد برگزاری دوره آموزشی موتور کراس  دارد تنها تعداد انگشت شماری ثبت نام کرده اند و مابقی انتظار دارند به صورت غیر اصولی از پیست استفاده کنند.

منبع:بهار کوار

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 209 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:39

جلسه تودیع و معارفه رؤسای اسبق و جدید اداره راه و شهرسازی شهرستان کوار برگزار شد.

به گزارش شیرازه در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان کوار در سال 95 که با حضور امام جمعه و فرماندار کوار، مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس و جمعی دیگر از مسئولان و دهیاران شهرستان کوار برگزار شد، هومن حنیفی به عنوان سرپرست اداره راه و شهرسازی کوار معرفی و از خدمات علی محمد شاکری رئیس سابق این اداره تقدیر به عمل آمد.

حنیفی پیش از این ریاست اداره راه کازرون در سال 87 و کارشناسی اداره ایمنی و حریم راه های اداره کل راه و شهرسازی استان فارس را بر عهده داشته است.

منبع: بهارکوار

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:39

مدیرکمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان پاسارگاد گفت: درماه مبارک رمضان 120حامی جدید درطرح اکرام ایتام ثبت نام شدند.

به گزارش شیرازه سید مرتضی علوی مدیرکمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان پاسارگاد گفت:درماه مبارک رمضان 120حامی جدید درطرح اکرام ایتام ثبت نام شدند.

 علوی  با بیان اینکه یکی از برنامه های این نهاد جذب حامی برای طرح های محسنین و اکرام ایتام است اضافه کرد: در ماه میهمانی خدا 120 خیر در استان سرپرستی 120 نفر از فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شدند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان 12پایگاه جذب حامی در این شهرستان، با هدف حمایت از ایتام وخانواده های محسنین مستقر شد.

علوی گفت: جذب حامی برای ایتام و محسنین با هدف شناسایی و رفع نیازهای اصلی مدد جویان و پیگیری مشکلات اساسی آنان انجام می شود.

 وی با اشاره به اینکه حامیان و خیران نیکوکار همواره یاری رسان و همراه این نهاد برای برطرف کردن مشکلات فرزندان ایتام و محسنین در زمینه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: این حامیان خیر در زمینه های ازدواج، تحصیل و درمان یاری گر خانواده های تحت حمایت هستند.

منبع: طنین پاسارگاد

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 212 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:39

پیکر حجت الاسلام سیدمحمدعلی هاشمی، امام جمعه پیشین شهر خاوران امروز از مصلای جمعه این شهر تشییع و در گلزار شهدای خاوران به خام آرمید.

به گزارش شیرازه  پیکر حجت الاسلام سیدمحمدعلی هاشمی، امام جمعه پیشین شهر خاوران امروز از مصلای جمعه این شهر تشییع و در گلزار شهدای خاوران به خام آرمید. نماز بر پیکر این عالم فرزانه توسط آیت‌الله دژکام امام جمعه جهرم اقامه شد.

منبع: پسین جهرم

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:06

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: پلیس و بهزیستی با بهره گیری از ظرفیت ها و توانایی های علمی و پژوهشی موجود در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند.

به گزارش شیرازه  سرهنگ عبدالعظیم انصاری فرمانده انتظامی جهرم به مناسبت هفته بهزیستی و در راستای تعامل و مشارکت نیروی انتظامی با سازمانها و نهادهای دولتی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی جامعه، با رئیس و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان جهرم دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با گرامیداشت هفته بهزیستی، بیان داشت: پلیس و بهزیستی با بهره گیری از ظرفیت ها و توانایی های علمی و پژوهشی موجود در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند.

سرهنگ انصاری با اشاره به نقش آموزش افراد جامعه در کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: توسعه آموزش همگانی و نهادینه کردن این آموزش ها در جامعه در گرو استفاده از ابزارهای نوین و متنوع است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم تاکید کرد: برقراری سلامت اجتماعی در جهت پیشگیری از جرائم و آسیب هایی اجتماعی بیش از هرچیز مستلزم تعامل میان سازمانهای مسئول و مطالعه و پژوهش های اجتماعی در راستای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی درحوزه مشترک میسر خواهد بود.

عباداله رامش خواه رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم نیز در سخنانی، امنیت را یکی از خواسته های هر جامعه در توسعه و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: امنیت اجتماعی در هر جامعه نیاز مهم آن جامعه به شمار می آید و قطعاً امنیت یکی از مولفه های اصلی پیشرفت در جامعه است.

وی افزود: نیروی انتظامی با ارتباط فرهنگی و اعتقادی و استفاده از رویکرد اجتماعی خود، گام بسیار مهمی در اصلاح و برخورد با ناهنجاری ها برداشته است که این رویکرد قابل تحسین است.

رامش خواه خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای طرح های خود بدون همکاری نیروی انتظامی موفق نخواهد بود همان طور که  اجرای طرح اورژانس اجتماعی 123 یکی از طرح های اجرا شده در سطح جامعه است که توانسته با همکاری نیروی انتظامی و ارائه خدمات مشاوره ای، تشکیل پرونده های قضایی را کاهش بدهد.

منبع: پسین جهرم

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 221 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:06

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکیدبر اینکه "برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند"، گفت: امروز آمادگی داریم تا قایق‌های متجاوز به خلیج فارس را توقیف کنیم و با بازوان پرتوان نیروی دریایی، ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم. شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:30

در یک اقدام مشترک اطلاعاتی سپاه شهرستانهای نی‌ریز و داراب، سه نفر از عوامل تکفیری در بدو ورود به استان فارس دستگیر شدند.

به گزارش شیرازه  بنا بر اعلام اطلاعات سپاه شهرستان نی‌ریز، نیروهای امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان نی ریز با رصد اطلاعاتی متوجه ورود سه نفر از عوامل تکفیری به حوزه قضایی شهرستان نی‌ریز شدند.

با اشراف اطلاعات سپاه نی‌ریز بر روی این عوامل که با یک خودرو پژو 405 از استان کرمان وارد حوزه شهرستان نی‌ریز  شده بودند، راه‌های فرعی و اصلی بسته شد و این عوامل وارد حوزه قضایی  شهرستان داراب شدند.

در هماهنگی با سپاه داراب و با اقدام هماهنگ اطلاعات سپاه در هر دو شهرستان، تکفیری‌ها که از اتباع افغانستان بودند، در بدو ورود به روستای مروارید داراب دستگیر و سپس تحویل اداره اطلاعات سپاه استان فارس شدند.

در بازجویی‌ از این افراد مشخص شد که آنان با صرف هزینه زیاد و در ازای پرداخت هر نفر 1.5 میلیون تومان، قصد داشتند از استان کرمان وارد اولین شهرستان استان فارس از شرق کشور شوند و از مسیر نی‌ریز به داراب بروند که در نهایت این سه نفر همراه با راننده ایرانی پژو دستگیر گردیدند.

ظاهراً تکفیری‌ها قصد داشته‌اند با گذر از کشورمان به ترکیه بروند.

منبع: نبض نی ریز

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 197 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:21

مادر شهید سید محمد نبی بحرانی اولین شهید انقلاب اسلامی در قیروکارزین و مادر سید محمد سعید بحرانی قهرمان کاراته جهان به دیار باقی شتافت.

به گزارش شیرازه سرکار خانم حاجیه بی بی سکینه موسوی مادر شهید سید محمد نبی بحرانی اولین شهید انقلاب اسلامی در قیروکارزین و مادر سید محمد سعید بحرانی قهرمان کاراته جهان به دیار باقی شتافت.

مراسم تشییع مادر شهید بحرانی امروز پنجشنبه عصر ساعت 17:30 از روبروی بهداری قیر به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار می شود.

منبع:  پرگون

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 237 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:21

تیم چند رسانه ای شیرازه، رویدادهای استان فارس را که در این پایگاه خبری تحلیلی منتشر شده در قالب رادیو اینترنتی شیرازه به کاربران تقدیم می کند.

دومین خبرنامه صوتی شیرازه را بشنوید
تیم چند رسانه ای شیرازه، رویدادهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی استان فارس را که در این پایگاه خبری تحلیلی منتشر شده در قالب رادیو اینترنتی شیرازه به کاربران تقدیم می کند. رویدادهایی که در سایر رسانه های شنیداری و دیداری نمی شنوید و نمی بینید!

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 210 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:21

جمعی از دانشجویان بسیج دانشجویی شهرستان لامرد در گرمای بیش از 50 درجه این روزهای جنوب فارس، کمر همت بسته و با حضور در اردوی جهادی 10 روزه، مشغول خدمت رسانی به یکی از روستاهای محروم این شهرستان هستند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 197 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:07

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز طرح افزایش میزان سبوس در نان‌های سنگک از شنبه دوم مرداد در شهر شیراز خبر داد.

به گزارش شیرازه، محمدمهدی رزمجو این مژده را به مردم فارس داد که ازاین‌پس می‌توانند نان سنگک سلامت‌بخش‌تری مصرف کنند اظهار داشت: نان سبوس‌دار منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، منیزیم، آهن، روی، سلنیوم، مس، منگنز و کلسیم است.

وی نان سبوس‌دار (سلامت‌بخش) را نسبت به نان‌های بدون سبوس (سفیدرنگ) از ارزش تغذیه‌ای بالاتری برخوردار دانست و یادآور شد: نانی که خمیر آن به‌صورت طبیعی تخمیر می‌شود، علاوه‌بر هضم بهتر، جذب آهن، روی و کلسیم آن‌ نیز بهتر صورت گرفته و عطر و بوی بهتری دارد.

رزمجو با اشاره به فواید مصرف نان‌های سبوس‌دار، از کاهش قند و چربی خون، پیشگیری از سوءتغذیه، پیشگیری از افزایش وزن و چاقی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از سرطان دستگاه گوارش به‌ویژه روده بزرگ به دلیل فیبر بالا، جلوگیری از جذب اسیدهای صفراوی و پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو یاد کرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد خواص سلامت‌بخش فیبر موجود در نان سبوس‌دار، افزود: به‌طور معمول 100 گرم نان تهیه‌شده از آرد کامل (سبوس‌دار) در حدود هفت گرم فیبر داشته و با توجه به سبد غذایی مطلوب ایرانیان (مصرف 320 گرم نان به‌صورت روزانه) مصرف نان سبوس‌دار به‌تنهایی می‌تواند در حدود 90 درصد نیاز روزانه بدن به فیبر را تأمین کند.

وی گفت: فیبر با حجم‌دهی به جیره غذایی سبب کاهش اشتها و درنتیجه مهار افزایش وزن می‌شود، با جذب آب و تشکیل ژل، کربوهیدرات‌ها را محصور کرده و درنتیجه با کاهش میزان جذب گلوکز، قند خون را کاهش می‌دهد، با کاهش سطح کلسترول (به‌ویژه نوع بد آن) سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: فیبر موجود در نان سنگک با به تأخیر انداختن جذب گلوکز در خون، سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت و مدیریت بهتر قند خون در بیماران دیابتی می‌شود و همچنین سبب تسهیل عبور غذا از سیستم گوارشی شده و به عملکرد بهتر آن و پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های گوارشی کمک می‌کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: نان سبوس‌دار منبع بسیار مناسبی برای تأمین آهن، منیزیم، فسفر، روی، ویتامین‌های گروه ب و فیتوکمیکال‌های موردنیاز بدن بوده و مصرف مستمر آن در برنامه غذایی سبب حفظ و بهبود سلامتی و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: طرح افزایش میزان سبوس در نان‌های سنگک (سلامت‌بخش)، با حدود 100 نانوایی نان سنگک، از شنبه، دوم مرداد، آغاز می‌شود و در دیگر شهرهای استان فارس، تداوم می‌یابد.

رزمجو ابراز امیدواری کرد با ترویج مصرف نان سبوس‌دار، به‌جای نان‌های سفید تهیه‌شده از آرد تصفیه‌شده و بدون سبوس، شاهد کاهش نرخ ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر و افزایش سلامت عمومی جامعه باشیم.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی


شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 209 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:07

پیکر حجت الاسلام هاشمی امام جمعه پیشین خاوران شب گذشته در میان اندوه مردم این دیار در مصلای جمعه خاوران بدرقه شد .

به گزارش شیرازه  پیکر حجت الاسلام هاشمی امام جمعه پیشین خاوران شب گذشته در میان اندوه مردم این دیار در مصلای جمعه خاوران بدرقه شد.

منبع:  پسین جهرم

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 175 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:07

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس مطرح کرد؛

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه ثبت نام برای سفر اربعین در مردادماه ذکر شده است، گفت: پیاده‌روی اربعین ظرفیت عظیمی است که باید از آن برای توسعه گردشگری مذهبی استان فارس استفاده کرد.

به گزارش شیرازه، موید محسن‌نژاد با اشاره به اینکه ثبت نام برای سفر اربعین از سوی حج و زیارت در مردادماه ذکر شده است، گفت: پیاده‌روی اربعین ظرفیت عظیمی است که باید از آن برای توسعه گردشگری مذهبی استان فارس استفاده کرد.

وی گفت: با هماهنگی بین دستگاهی می‌توان اقلامی نظیر بروشورها و پوسترهای چند زبانه تهیه کرد و از طریق کاروان‌های زیارتی در اختیار زائران سایر کشورها به ویژه کشورهای عربی قرار گیرد.

محسن‌نژاد بیان کرد: در سال گذشته 60 هزار ویزا برای پیاده‌روی اربعین در استان فارس صادر شده بود که این امر ظرفیت خوبی برای معرفی شیراز به صورت شفاهی یا با کمک تبلیغات به زائران دیگر کشورها است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر استان‌های خراسان رضوی و قم بیشترین سهم را از گردشگری مذهبی کشور نصیب خود کردند، افزود: در زمینه توسعه گردشگری مذهبی در استان فارس تعامل با استان‌های خراسان رضوی و قم یکی از موارد ضروری است.

محسن‌نژاد با اشاره به امکاناتی که در حرم رضوی و حضرت معصومه(س) برای زائران غیرایرانی به ویژه عرب زبان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با تعامل با این دو استان می‌توان شیراز به عنوان مامن برادر بزرگ امام رضا(ع) معرفی شود و اینگونه گردشگران را برای دیدن استان فارس ترغیب کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار ویزای فرودگاهی سه ماهه شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب مسافرانی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران سفر می‌کنند ویزای فرودگاهی و زمان کافی برای سفر به چند استان را دارند باید از این فرصت برای توسعه گردشگری مذهبی در ایران استفاده کرد.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 238 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:42

مراسم تشییع و خاکسپاری حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی هاشمی امام جمعه پیشین شهر خاوران که چند سال پیش در اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور به عنوان مسن‌ترین امام جمعه معرفی شده بود برگزار شد.

به گزارش شیرازه؛ مردم شهیدپرور شهر خاوران و شهرستان جهرم صبح امروز در مراسمی باشکوه پیکر این عالم فرزانه را از مصلای نماز جمعه خاوران تا گلزار شهدا تشییع و در جوار قبور مطهر شهدا خاکسپاری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی که در اجلاسیه ائمه جمعه کشور در سال 92 به عنوان کهن سال‌ترین امام جمعه کشور معرفی شده بود، سه شنبه 28 تیرماه در سن 96 سالگی به سبب کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

این عالم جلیل‌القدر در شمار افراد نادری بود که از سال‌‌ها پیش از انقلاب روح مجاهدت و مبارزه در راه خدا و عدم تسلیم در مقابل ظلم و سلطه طاغوتی را در بیان و عمل خود آشکار ساخت و در دوره اختناق یکی از چهره‌های مبارز شهرستان جهرم به شمار می‌رفت. تلاش خستگی ناپذیر وی در اوان مبارزات عمومی مردم و سپس با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری فعالانه مردم بخش خفر و شهر خاوران از جمله برگ‌های زرین عمرش است.

آشنایی حجت‌الاسلام هاشمی با امام  خمینی (ره)  به سالهای قبل از خرداد 1342 برمی‌گردد. همیشه از نهضت امام در تمام دوران حمایت می‌کرد و بارها خدمت امام می‌رسید.همچنین بعد از رحلت امام (ره) مدافع ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری بوده است.

شب گذشته نیز آئین وداع با پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی هاشمی، با حضور ائمه جمعه کشور در مصلای جمعه شهر خاوران برگزار شد.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 230 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:42

امام‌جمعه مرودشت گفت: باوجود تصویب و وضع قانون امر به‌معروف و نهی از منکر توسط مجلس شورای اسلامی، اجرای آن در جامعه هنوز تحقق عینی و عملیاتی ندارد.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی، امام جمعه مرودشت، در نشست شورای امر به‌معروف و نهی از منکر این شهرستان که با حضور اعضا در دفتر امام‌جمعه این شهر تشکیل شد از امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از واجبات ارزشمند دین اسلام یاد کرد و گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک اصل بسیار ارزشمند می‌تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد.

وی در ادامه افزود: چنانچه به معنای واقعی کلمه این مهم عملیاتی شود و به‌درستی در جامعه بروز و ظهور پیدا کند به‌یقین در سایه‌سار آن برنامه‌های دینی، اسلامی و قرآنی تحقق عینی پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام احمدی از امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک اصل فراموش‌شده در جامعه یاد کرد و افزود: یکی از دوایری که در قرون اولیه اسلام و در اوایل انقلاب اسلامی ایران فعال بوده همین اصل که طی سال‌های گذشته بسیار کم‌رنگ شده است.

وی تصریح کرد: هرچند که مجلس شورای اسلامی قوانینی در این زمینه وضع کرده و شروطی دارد اما در عمل تحقق عینی ندارد.

رئیس شورای امر به ‌معروف و نهی از منکر شهرستان مرودشت یکی از شروط بسیار مهم آمر به معروف و نهی از منکر را خودسازی و پایبندی به این اصل عنوان کرد و بابیان اینکه نباید در اجرای آن سلیقه‌ای عمل شود گفت: در قضیه امر به ‌معروف و نهی از منکر باید عالم باشیم و با علم و آگاهی ورود کنیم و به عواقب تأثیرپذیری و نبودن ضرر بیندیشید و با جدیت بیشتری ورود کنیم.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 189 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:42

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان:گفت: بیش از 100 هیئت مذهبی در سپیدان فعال می باشد که کارفعالیت های مذهبی را انجام می دهند. شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 201 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:04

رئیس هلال احمر شهرستان سپیدان گفت: چهارمین مسابقات المپیاد آماده طرح ملی دادرس ویژه جوانان جمعیت هلال احمر استان فارس اوایل مردادماه سال جاری در شهرستان سپیدان برگزارمی شود. شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 220 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:04

سقف خالص پرداختی حقوق مدیران و کارکنان دولت براساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد مشخص شد. شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 202 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:04

شهروندان سپیدانی چند روزی است که به دنبال خرید شکر مغازه به مغازه دنبال آن هستند و کمبود آن در بازار باعث شده عده ای از این موقعیت استفاده کرده و پول هنگفتی به جیب بزنند.

به گزارش شیرازه باتوجه به فصل گرما ونیاز انسان به نوشیدن مایعات بیشتر دراین فصل ؛نوشیدن شربت می تواند مسکنی باشد برای رفع عطش وکاهش تشنگی .

فصل تابستان باداشتن میوه های تابستانی بازار درست کردن انواع مربا، داغ است اما در حالی که شهروندان سپیدانی چند روزی است به دنبال خرید شکر مغازه به مغازه دنبال آن هستند، نایابی وکمبود شکر در بازار باعث شده عده ای با استفاده ازاین فرصت در بازار اقدام به گرانفروشی شکر کرده و از این راه سود هنگفتی به جیب بزنند.

 عرضه نشدن شکر در بسیاری از مغازه ها و واحدهای صنفی مواد غذایی  شهرستان موجب شده تا اندک مغازه‌دارانی که شکر دارند، ‌آن را بیش از قیمت واقعی به فروش برسانند. ویا بسته های 800تا 900 گرمی را به عنوان یک کیلوگرمی با قیمت بالا تحویل مشتری دهند .

خبرنگار ما برای خرید شکر به تعدادی از سوپر مارکتها و فروشگاه های سطح شهر برای خرید شکر مراجعه می کند که در کمال تعجب آنها از نبود شکر و عرضه آن در بازار خبر می دهند .  

بر اساس این گزارش،با بررسی ها وپرس جو از مغازه داران ومسئولان امر در خصوص گرانی وکمبود شکر در شهرستان اکثریت جوابشان نامشخص بود ومی گفتند که در کل کشور ودراستان هم همین اتفاق افتاده است .

گفتنی است کشور زرخیز ایران اسلامی با دارا بودن زمینهای زیر کشت نیشکر وداشتن کارخانجات تبدیلی در این زمینه می بایست تمهیداتی اندیشیده شود تا در فصلی که مردم نیاز دارند؛ دچار مشکل شوند .

در این بین برخی هم هستند که ازاین آب گل آلود ماهی های بی شماری صید کردند وبا احتکار وگرانفروشی ره صدساله در کسب وکار رایک شبه طی کردند.

منبع:  مارگون،

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 175 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:15

مجموعه‌های تاریخی قصر ابونصر و برم‌دلک با اجرای انواع پروژه‌های عمرانی در منطقه هفت شهرداری شیراز وارد گردونه بازدید شهروندان و گردشگران می‌شود. شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 219 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 3:40